Hamarosan
Mutant
Redcone
InsaneLab
Amix

Aktualitások

Táplálékkiegészítő piac 2016

2016.11.29.

Ha bolt nyitásában gondolkozol,ezt érdemes elolvasnod!!

Egy kis betekintés a táplálékkiegészítők kereskedemével foglalkozó kiskereskedők helyzetébe.

Köszönjük a cikket No Name nek!

 

A hazai sport táplálékkiegészítő piac helyzete!

 

A 2016 os év,második negyedéve, a Magyar (de mostanra már a teljes EU-s) táplálékkiegészítő piac mélyrepülését hozta,mely valószínűsíthetőleg,az év utolsó hónapjaira sem indul jelentős emelkedésnek.

  A szegmens szereplői,folyamatosan a probléma okára keresik a választ,(mely elsősorban a hatalmasra duzzadt bérgyártási kapacitás miatt kialakult,névtelen brandek okozta túlkínálat miatt generálódott) majd jobb megoldás hiányában,legtöbbször eszetlen árharcba,átláthatatlan,meggondolatlan értékesítési politikába kezdenek.

 

A piac legnagyobb és talán egyetlen nyertese a Biotech brand,ami ebben az évben is jelentős forgalomnövekedéssel zárt,legalábbis ami az eddigi adatokat illeti.
  A másik hazai nagy gyártó,aki mára piacvezetőből ,második helyezett lett,legalábbis forgalom növekedés tekintetében biztosan,egyelőre masszívan tartja a második helyét.
A harmadik hely sorsa elbírálhatatlan,mivel az első két helyezett forgalma annyira kimagasló,hogy erről helyről beszélni felesleges .

 

A világ egyik legnagyobb forgalmát bonyolító cége, a My Protein is jelentős szerephez jutott az Európai piacon,de a brand árképzése,a felhasználók körében komoly bizonytalanságot generál,a termékek megbízhatósága tekintetében, ahogyan azt a minimális nagy ,és kisker ár közötti különbség vonatkozásában , a viszonteladókkal is teszi.
  Ugyan ezek a negatívumok mondhatók el, a My Protein értékesítési politikáját, utánozni próbáló hazai kezdeményezésről,ami mára már talán nem is nevezhető annak,hiszen 3. éve borzolják a kedélyeket árképzésükkel.
A Nutriversum üzletpolitikája,hogy minden felhasználó outlet áron jusson táplálékkiegészítőkhöz!Ez a fajta üzletpolitika az,ami akár a cég vesztét is okozhatja,hiszen a viszonteladói hálózat teljes lemorzsolódását eredményezheti, a fentebb már említett,nagy,és kiskereskedelmi árak egybemosódása miatt.
  Helyzetüket tovább nehezíti,hogy értékesítési csatornájuk,lassan egy webes felületre,és további egy értékesítési pontra szűkült,így a piaci jelenlétük,komoly fejfájást a konkurenciának nem,inkább a kiskereskedőknek okoz.
(A két legnagyobb hazai szereplőnek kb 200 saját értékesítési pontja van,a viszonteladók,és a konditermeket nem számolva!)


A kiskereskedő problémája!

 

A legnagyobb problémát,a piacon, nagykereskedelmi tevékenységet folytató cégek jelentik a kiskereskedelem viszonteladóinak.
Annyira vakon törekszenek a saját forgalmuk növelésére (a profit növekedés kárára)
hogy a piacon több komoly változás prognosztizálható.
Saját értékesítési csatornáikon,a végfelhasználók olyan kedvezménykehez jutnak, ami szintén a viszonteladók számára okoz jelentős hátrányt.

Véleményünk szerint, egy nagykereskedelmi cég jövőjét,nagy részben, a viszonteladói partnerekkel való kapcsolata határozza meg.


E ténynek figyelmen kívül hagyása jelentheti hosszú távon a piac mértéktelen hígulását,és talán saját vesztüket.

  Jelentős probléma továbbá, a rengeteg no name brandet bérgyártató,pénzét befektetni vágyó vállalkozó,akik legtöbb esetben, a kimagasló haszon reményében,silány termékekkel árasztják el a piacot,persze nulla arculattal,nulla marketinggel, a meggazdagodást várva. Prémium brandek áraival indulva,végső elkeseredésükben szinte előállítási áron értékesítve próbálnak egy olyan tóban horgászni,ahol rajtuk kívül még rengeteg a horgász,de nagyon kevés a hal. Sajnos ez a busz,már évekkel ezelőtt elment!

 

Kiskereskedelmi részen,
több próbálkozást követtünk végig,melyek már az első percben halálra voltak ítélve.
Nagyon sokan,mielőtt táplálékkiegészítők értékesítésébe fognak,csak a lehetséges haszonkulccsal számolnak ,de az értékesítéssel járó költségeket ,nem veszik figyelembe.


Mi jelenleg az egy termékre eső,realizálható árrés?


Ez nagy vonalakban, a bruttó beszerzési ár+25%,de legyünk nagyvonalúak,és számoljunk 30% al,(ezt a hazai piacon,csak néhány cég adja meg)amivel a sok nagykereskedői oldalhoz képest,már drágák vagyunk.
  Ha ezzel számolunk, 10millió forint forgalom után,durván 3millió forint haszon realizálható. Ezt a forgalmat,Budapesti utcai kisbolt,nagyon kis valószínűséggel tudja megcsinálni,így számoljunk,egy olcsóbb pláza bérleti díjával,ami egy 40m2 es,nem túl nagy bolt tekintetében is,6-800.000 forint,de milliós is lehet.
    Az kifejezetten nagy előnyt jelent,ha nyitáskor a liquid tőkénk,minimum eléri a következő 3 hónap várható költségét!
A plázák kötelező nyitva tartása miatt,minimum 2 alkalmazottal számolnunk kell,aminek a költsége,egy elfogadható bruttó bér esetében,250-300 ezer forint,(ha ennyit nem fizetünk,ha ki nem is lopják a szemünket,értékesítési törekvés az eladóban biztosan nem lesz)így ismét van egy 5-600 ezer forintos kiadásunk,és akkor még a tulajdonos,be sincs jelentve.
Ekkora forgalomnál,már az Áfa meg nem fizetése,komoly kockázatokat rejthet,ezért számoljunk 200.000ft áfát is,persze „okosban”.
Az egyéb céges költségekre,adókra,könyvelésre alsó hangon,még kalkulálhatunk ennyit.


Hol tartunk?

 

10millióból maradt 3,amiből a költségünk kb 1.800.000ft.Maradt 1.200.000
   Itt még senkinek nem adtunk egy fia kedvezményt,nem marketinggeltünk,nem adtunk nulla haszonnal lejárat közeli terméket,nem jöttek haverok,rokonok olcsóbban vásárolni,és nem tartottunk akciót sem.
Egy valamire való Facebook kampány,nagyon szerényen számolva 200.000ft/hó.
Mindössze 5% kedvezmény, a 10.000.000 ós forgalmunkból,500.000 visz el.
Egy frekventált üzlet,kaucióval,üzletberendezéssel,számítógéppel,pénztárgéppel,árúval,minimum 15.000.000 forint.


Ha jobban kiszámolja az ember,ennyi pénzből vesz egy lakást,ami bármikor pénzé tehető,kiadja bérbe a jelen helyzetben 150-200.000 forintért,nincs költsége,és egy perc stressz nem éri.

 

Összefoglalva,a hazai táplálékkiegészítő piac vérkeringésébe bekerülni,jelenleg nagyon könnyű,de ott maradni annál nehezebb.
Csak egyedülálló ötleteknek,komoly marketing kampánynak,jelentős tőkének birtokában van esély,ennek a 10milliós lakosú országnak a tavában horgászni,ahol igazából csak kb 9,5 millióan laknak,ebből 2 millió nyugdíjas,kb ugyan ennyi gyerek,kb 500 ezer külföldön van,a maradék népesség 1/3 a nem tud miből vásárolni,a 2./3 pedig nem is akar.
Sok felhasználó nem marad!!!


Írta:Dr No Name 

Legújabb termékeink

Legtöbbet vásárolt termékek

Extrifit Joint Guard Flexain
MegaBol Testosterol 250
MegaBol Biosterol
Megabol INH-AR
MHN Whey Pro Professional 1000g
MHN 100% Whey Performance 1000 g

Legtöbbet nézett termékek

Dedicated Nutrition Alpha Triad+Dedicated Gallon
Extrifit Amino 50 HERO 3000 g
Amix Hydro Beef 1000 g
Fitness Authority Xtreme Napalm Shot New 120 ml
Applied Nutrition A.B.E Pump Stim Free
BioTech Oat Bar

Kövess minket a Facebook-on